Zapraszamy na XXIX nadzwyczajną sesję Rady Gminy Zabór
- 15-07-2021
- Autor: Iwona Adamiak
- drukuj
Szanowni Mieszkańcy Gminy Zabór, 21 lipca 2021 roku o godz. 18.00 w sali wiejskiej w Zaborze przy ul. Lipowej 15 odbędzie się XXIX nadzwyczajna sesja Rady Gminy Zabór.
Uproszczona oferta realizacji zadania publicznego pn." ZABORSKA SIEĆ PAKIETÓW TURYSTYCZNYCH".
- 13-07-2021
- Autor: Iwona Adamiak
- drukuj
#Szczepimy się
- 12-07-2021
- Autor: Iwona Adamiak
- drukuj
Szanowni Państwo!
Już drugi rok walczymy z Pandemią Koronawirusa i choć wydawać by się mogło, że Covid-19 zaczyna nas opuszczać, to zakładane scenariusze nie są zbyt optymistyczne. Z informacji uzyskanych w prasie i telewizji dowiadujmy się, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że dotknie nas kolejna fala pandemii, zatem w trosce o życie i zdrowie mieszkańców apelujemy do osób, które jeszcze się nie zaszczepiły o poddanie się szczepieniom.
Do dnia 12.07.2021r. w Gminie Zabór zaszczepiło się przynajmniej jedną dawką 2128 osób na 4409 mieszkańców. Dwoma dawkami zaszczepiło się 1855 osób. Wszyscy chętni, którzy jeszcze się nie zaszczepili mogą to uczynić w populacyjnym punkcie szczepień znajdującym się w NZOZ Praktyka Lekarza Rodzinnego Tadeusz Kiwka, ul. Polna 5 Zabór, tel. 68 3274086.
Na stronie https://www.gov.pl/web/szczepimysie można uzyskać wszelkie informacje dotyczące szczepieniu przeciwko COVID-19. Podane są też dane dotyczące ilości zaszczepionych osób w każdej gminie (link: https://www.gov.pl/web/szczepienia-gmin ).
Zgodnie z opiniami ekspertów aby zwalczyć pandemię i uzyskać odporność populacyjną powinno zaszczepić się 67% społeczeństwa. Z powyższych danych wynika, że w gminie Zabór w pełni zaszczepiło się 42% mieszkańców.
Zapraszamy wszystkie osoby, które jeszcze się nie zaszczepiły, do punktów szczepień w celu rejestracji i zaszczepienia się. Osoby, które mają problem z dotarciem do punktu szczepień mogą po zarejestrowaniu się w punkcie szczepień zgłosić do Urzędu Gminy Zabór (68 3218305) potrzebę dowiezienia do punktu szczepień, podając datę i godzinę szczepienia ustaloną z punktem szczepień podczas rejestracji.
Warsztaty dietetyczno-kulinarne
- 12-07-2021
- Autor: Iwona Adamiak
- drukuj
Planowane wyłączenie prądu - Droszków
- 08-07-2021
- Autor: Iwona Adamiak
- drukuj
Zapraszamy na XXVIII nadzwyczajną sesję Rady Gminy Zabór
- 08-07-2021
- Autor: Iwona Adamiak
- drukuj
Szanowni Mieszkańcy Gminy Zabór, 14 lipca 2021 roku o godz. 08.00 w sali wiejskiej w Zaborze przy ul. Lipowej 15 odbędzie się XXVIII nadzwyczajna sesja Rady Gminy Zabór.
Bezpłatne warsztaty budowania i programowania robotów Lego Mindstorms EV3,Lego Energia Odnawialna, Lego Maszyny Proste.
- 06-07-2021
- Autor: Iwona Adamiak
- drukuj
Nabór na rachmistrzów do Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021
- 05-07-2021
- Autor: Iwona Adamiak
- drukuj
Dnia 05 lipca 2021 r., na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. 2019 r. poz. 1775, z późn.zm.) – zwanym dalej NSP 2021
Pan/Pani Robert Sidoruk – Gminny Komisarz Spisowy w Zaborze ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych wykonujących czynności w ramach prac spisowych, związanych z przeprowadzeniem na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r. spisu powszechnego NSP 2021.
NSP 2021 będzie przeprowadzony w terminie od 1 kwietnia do 30 września 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.
Termin składania ofert: 15 lipca 2021 r.
Kandydat na rachmistrza spisowego powinien spełniać następujące warunki:
- mieć ukończone 18 lat,
- cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
- posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
- posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
- nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Informacje ogólne:
- Dane kandydatów na rachmistrzów spisowych są rejestrowane w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego pracownika urzędu miasta/gminy w Zaborze Kandydat na rachmistrza spisowego, którego dane zostaną zarejestrowane w systemie SER, otrzyma login do aplikacji e-learning, a na wskazany w ofercie adres e-mail zostanie wysłane hasło umożliwiające dostęp do tej aplikacji.
- Na podany w ofercie adres e-mail będą przekazywane informacje o terminie i formie szkolenia, którego ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania możliwości kwalifikacji na rachmistrza spisowego.
- Kandydat na rachmistrza zobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu przeprowadzanym w trybie zdalnym. Szkolenia dla rachmistrzów spisowych obejmować będą część teoretyczną oraz część praktyczną. Egzamin kandydata na rachmistrza spisowego, przeprowadzany po szkoleniu, będzie realizowany za pomocą aplikacji e-learning. Kandydat podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu posługuje się własnym urządzeniem z dostępem do Internetu (rekomendujemy laptop, komputer, tablet). Kandydat, który nie weźmie udziału w całości szkolenia, nie może przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie.
- Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik z egzaminu (co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na listę osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności na liście decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie przez kandydatów z danej gminy (jako pierwsze kryterium) oraz najkrótszy czas, w jakim zostanie napisany test, w przypadku takiej samej liczby uzyskanych punktów (jako drugie kryterium). Na liście będą zamieszczone przy każdym z kandydatów wyniki obu tych kryteriów.
- Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście, zostaną powołani na rachmistrzów spisowych (w liczbie adekwatnej do potrzeb), a następnie podpiszą umowę zlecenia z dyrektorem urzędu statystycznego – jako zastępcą wojewódzkiego komisarza spisowego. Pozostali kandydaci, których liczba przekracza zapotrzebowanie w danej gminie, stanowić będą zasób rezerwowy.
- Kandydat ma prawo wglądu do swojego testu i uzyskanego wyniku – niezwłocznie po ogłoszeniu wyników egzaminu testowego oraz żądania sprawdzenia przez WBS poprawności tego wyniku.
- Kandydat, po powołaniu na rachmistrza spisowego, zobowiązany jest do przesłania za pośrednictwem aplikacji e-learning danych niezbędnych do zawarcia umowy zlecenia oraz zdjęcia do identyfikatora, które powinno spełniać określone wymagania:
- jednolite tło, oświetlone, pozbawione cieni i elementów ozdobnych oraz innych osób,
- format pliku – JPG,
- rozmiar rzeczywisty zdjęcia – 23x30mm, co odpowiada:
- przy rozdzielczości 300 dpi, rozmiarowi 272x354 pixeli,
- przy rozdzielczości 600 dpi, rozmiarowi 543x709 pixeli.
Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:
- przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych, w zależności od aktualnej sytuacji związanej z pandemią COVID-19, z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie dedykowane do przeprowadzenia spisu (interaktywną aplikację formularzową), które zostanie mu przekazane na podstawie protokołu przekazania stanowiącego załącznik do umowy zlecenia;
- zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej;
- przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie z powodu rezygnacji, zachorowań itp. lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.
Do złożenia oferty przez kandydata na rachmistrza spisowego można skorzystać z formularza „Formularz – oferta kandydata na rachmistrza spisowego do narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań w 2021 r. (druk do pobrania), zawierającego:
- imię (imiona) i nazwisko,
- datę urodzenia,
- adres zamieszkania,
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- oświadczenie o:
- nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- posiadaniu co najmniej średniego wykształcenia,
- znajomości języka polskiego w mowie i piśmie,
- świadomości odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Składanie ofert:
- Kandydat na rachmistrza spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty osobiście w siedzibie urzędu gminy lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej (na skrzynkę e-mailową urzędu: ugzabor~@~gminazabor~.~pl), platformy ePUAP albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich). O dacie wpływu dokumentów decyduje:
- w przypadku osobistego złożenia dokumentów w urzędzie lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera – data dostarczenia do urzędu;
- w przypadku wysłania dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu wskazaną w ogłoszeniu – data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail);
- w przypadku wysłania dokumentów poprzez platformę ePUAP – data wysłania zgłoszenia przez nadawcę, która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową skrzynkę na ePUAP (pojawienie się zgłoszenia w systemie teleinformatycznym);
- w przypadku przesłania dokumentów Pocztą Polską – data stempla pocztowego.
- Oferty kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Więcej informacji na temat spisu można znaleźć na stronie internetowej urzędu gminy oraz w Gminnym Biurze Spisowym w Zaborze – nr tel. 68 321 83 04, e-mail: ugzabor~@~gminazabor~.~pl
Gminny Komisarz Spisowy
Wójt Gminy Zabór
Wójt Gminy Zabór
/-/ Robert Sidoruk
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn.zm.) „RODO”, administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Komisarz Spisowy w Zaborze Robert Sidoruk (dane GKS).
Z inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować:
Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty określone w rozdziale 6 ustawy o NSP 2021, podmioty współpracujące z administratorem, dostawcy usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających przeprowadzenie naboru oraz przechowywanie dokumentacji dotyczącej naboru, osoby działające na polecenie administratora, osoby i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5-ciu lat od zakończenia procesu naboru na rachmistrza spisowego.
Przysługuje Pani/Panu prawo do:
Podanie danych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się kandydata o przyjęcie na rachmistrza spisowego i udzielenie mu dostępu do aplikacji szkoleniowej e-learning.
Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
|
Załączniki
-
FORMULARZ – oferta kandydata na rachmistrza spisowego do narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań w 2021 r.
DOCX Rozmiar: 17,5 KiB Ilość pobrań: 334
Posiedzenie Komisji ds.Budżetu, Infrastruktury i Rolnictwa
- 05-07-2021
- Autor: Iwona Adamiak
- drukuj
Uprzejmie informujemy, że 12 lipca 2021 r. o godz. 14:00 w sali wiejskiej w Zaborze odbędzie się posiedzenie Komisji ds. Budżetu, Infrastruktury i Rolnictwa.
"Dobry Start" z ZUS
- 05-07-2021
- Autor: Iwona Adamiak
- drukuj
"Dobry Start" z ZUS
Od nowego roku szkolonego 300 zł w ramach programu "Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych. Wsparcie przysługuje na dzieci do 20. roku życia lub 24 lat, jeśli posiadają orzeczenie o niepełnosprawności.
Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r., wyłącznie elektronicznie – za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia lub przez serwisy internetowe niektórych banków. Również zawiadomienia dotyczące świadczeń „300 plus” będą przekazywane w formie elektronicznej. Samo świadczenie zostanie wypłacone wyłącznie na rachunek bankowy.
Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS udostępnił specjalny kreator wniosków o świadczenia z programu „Dobry Start”. Pomoże on uniknąć błędów przy staraniu się o wsparcie. Pracownicy ZUS we wszystkich placówkach będą pomagali w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie „300 plus”. Dodatkowo w wybranych placówkach Poczty Polskiej, KRUS, urzędach i instytucjach będzie można uzyskać pomoc w elektronicznym złożeniu wniosku w ramach programu „Dobry Start”. Zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS.