Logo: Gminazabór
Logo: BIP Logo: epuap Logo: Facebook

News box

Zapraszamy na XXIX nadzwyczajną sesję Rady Gminy Zabór

  • 15-07-2021
  • Autor: Iwona Adamiak
  • drukuj
Szanowni Mieszkańcy Gminy Zabór,  21 lipca 2021 roku o godz. 18.00 w sali wiejskiej w Zaborze przy ul. Lipowej 15 odbędzie się XXIX nadzwyczajna sesja Rady Gminy Zabór. 
 

Uproszczona oferta realizacji zadania publicznego pn." ZABORSKA SIEĆ PAKIETÓW TURYSTYCZNYCH".

  • 13-07-2021
  • Autor: Iwona Adamiak
  • drukuj

#Szczepimy się

  • 12-07-2021
  • Autor: Iwona Adamiak
  • drukuj
Szanowni Państwo!
Już drugi rok walczymy z Pandemią Koronawirusa  i  choć  wydawać by się mogło, że Covid-19 zaczyna nas opuszczać, to zakładane scenariusze nie są zbyt optymistyczne. Z informacji uzyskanych w prasie i telewizji dowiadujmy się, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że dotknie nas kolejna fala pandemii, zatem w trosce o życie i zdrowie mieszkańców apelujemy do osób, które jeszcze się nie zaszczepiły o poddanie się szczepieniom. 
Do dnia 12.07.2021r. w Gminie Zabór zaszczepiło się przynajmniej jedną dawką 2128 osób na 4409 mieszkańców. Dwoma dawkami  zaszczepiło się 1855 osób. Wszyscy chętni, którzy jeszcze się nie zaszczepili mogą to uczynić w populacyjnym punkcie szczepień znajdującym się w NZOZ Praktyka Lekarza Rodzinnego Tadeusz Kiwka, ul. Polna 5 Zabór, tel. 68 3274086.
Na stronie https://www.gov.pl/web/szczepimysie można uzyskać wszelkie informacje dotyczące szczepieniu przeciwko COVID-19. Podane są też dane dotyczące ilości zaszczepionych osób w każdej gminie (link: https://www.gov.pl/web/szczepienia-gmin ).
Zgodnie z opiniami ekspertów aby zwalczyć pandemię i uzyskać odporność populacyjną powinno zaszczepić się 67% społeczeństwa. Z powyższych danych wynika, że w gminie Zabór w pełni zaszczepiło się 42% mieszkańców.
Zapraszamy wszystkie osoby, które jeszcze się nie zaszczepiły, do punktów szczepień w celu rejestracji i zaszczepienia się. Osoby, które mają problem z dotarciem do punktu szczepień mogą po zarejestrowaniu się w punkcie szczepień zgłosić do Urzędu Gminy Zabór (68 3218305) potrzebę dowiezienia do punktu szczepień, podając datę i godzinę szczepienia ustaloną z punktem szczepień podczas rejestracji.

Warsztaty dietetyczno-kulinarne

  • 12-07-2021
  • Autor: Iwona Adamiak
  • drukuj
STOWARZYSZENIE MIŁOŚNIKÓW DROSZKOWA zaprasza w dniach: 13 lipca 2021 r. (wtorek) o godz.11:00 i 20 lipca 2021 r. (wtorek) o godz.11:00 na warsztaty dietetyczno-kulinarne realizowane w ramach projektu pt.   NAKRĘCENI NA ZDROWIE”
 
 

Planowane wyłączenie prądu - Droszków

  • 08-07-2021
  • Autor: Iwona Adamiak
  • drukuj
Planowane wyłączenie prądu w dniu: 2021-07-13, w godzinach: 08:30 - 13:00 w miejscowości Droszków ul. Brzoskwiniowa działki 404/5, 404/7, Dębowa 12, Słoneczna 1, 3, 2 do 16 (parzyste), działki 149/1, 153/6

Zapraszamy na XXVIII nadzwyczajną sesję Rady Gminy Zabór

  • 08-07-2021
  • Autor: Iwona Adamiak
  • drukuj
Szanowni Mieszkańcy Gminy Zabór,  14 lipca 2021 roku o godz. 08.00 w sali wiejskiej w Zaborze przy ul. Lipowej 15 odbędzie się XXVIII nadzwyczajna sesja Rady Gminy Zabór.
 

Bezpłatne warsztaty budowania i programowania robotów Lego Mindstorms EV3,Lego Energia Odnawialna, Lego Maszyny Proste.

  • 06-07-2021
  • Autor: Iwona Adamiak
  • drukuj
Stowarzyszenie "ZA BOREM" oraz Akademia Programowania i Robotyki zapraszają dzieci i młodzież z terenu gminy Zabórna bezpłatne warsztaty budowania i programowania robotów Lego Mindstorms EV3,Lego Energia Odnawialna, Lego Maszyny Proste.
 

Nabór na rachmistrzów do Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021

  • 05-07-2021
  • Autor: Iwona Adamiak
  • drukuj
Dnia 05 lipca 2021 r., na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. 2019 r. poz. 1775, z późn.zm.) – zwanym dalej NSP 2021
Pan/Pani Robert Sidoruk – Gminny Komisarz Spisowy w Zaborze ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych wykonujących czynności w ramach prac spisowych, związanych z przeprowadzeniem na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r. spisu powszechnego NSP 2021.
NSP 2021 będzie przeprowadzony w terminie od 1 kwietnia do 30 września 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.
Termin składania ofert: 15 lipca 2021 r.
Kandydat na rachmistrza spisowego powinien spełniać następujące warunki:
  1. mieć ukończone 18 lat,
  2. cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
  3. posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
  4. posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
  5. nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Informacje ogólne:
  1. Dane kandydatów na rachmistrzów spisowych są rejestrowane w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego pracownika urzędu miasta/gminy w Zaborze Kandydat na rachmistrza spisowego, którego dane zostaną zarejestrowane w systemie SER, otrzyma login do aplikacji e-learning, a na wskazany w ofercie adres e-mail zostanie wysłane hasło umożliwiające dostęp do tej aplikacji.
  2. Na podany w ofercie adres e-mail będą przekazywane informacje o terminie i formie szkolenia, którego ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania możliwości kwalifikacji na rachmistrza spisowego.
  3. Kandydat na rachmistrza zobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu przeprowadzanym w trybie zdalnym. Szkolenia dla rachmistrzów spisowych obejmować będą część teoretyczną oraz część praktyczną. Egzamin kandydata na rachmistrza spisowego, przeprowadzany po szkoleniu, będzie realizowany za pomocą aplikacji e-learning. Kandydat podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu posługuje się własnym urządzeniem z dostępem do Internetu (rekomendujemy laptop, komputer, tablet). Kandydat, który nie weźmie udziału w całości szkolenia, nie może przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie.
  4. Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik z egzaminu (co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na listę osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności na liście decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie przez kandydatów z danej gminy (jako pierwsze kryterium) oraz najkrótszy czas, w jakim zostanie napisany test, w przypadku takiej samej liczby uzyskanych punktów (jako drugie kryterium). Na liście będą zamieszczone przy każdym z kandydatów wyniki obu tych kryteriów.
  5. Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście, zostaną powołani na rachmistrzów spisowych (w liczbie adekwatnej do potrzeb), a następnie podpiszą umowę zlecenia z dyrektorem urzędu statystycznego – jako zastępcą wojewódzkiego komisarza spisowego. Pozostali kandydaci, których liczba przekracza zapotrzebowanie w danej gminie, stanowić będą zasób rezerwowy.
  6. Kandydat ma prawo wglądu do swojego testu i uzyskanego wyniku – niezwłocznie po ogłoszeniu wyników egzaminu testowego oraz żądania sprawdzenia przez WBS poprawności tego wyniku.
  7. Kandydat, po powołaniu na rachmistrza spisowego, zobowiązany jest do przesłania za pośrednictwem aplikacji e-learning danych niezbędnych do zawarcia umowy zlecenia oraz zdjęcia do identyfikatora, które powinno spełniać określone wymagania:
    1. jednolite tło, oświetlone, pozbawione cieni i elementów ozdobnych oraz innych osób,
    2. format pliku – JPG,
    3. rozmiar rzeczywisty zdjęcia – 23x30mm, co odpowiada:
      • przy rozdzielczości 300 dpi, rozmiarowi 272x354 pixeli,
      • przy rozdzielczości 600 dpi, rozmiarowi 543x709 pixeli.
Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:
  1. przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych, w zależności od aktualnej sytuacji związanej z pandemią COVID-19, z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie dedykowane do przeprowadzenia spisu (interaktywną aplikację formularzową), które zostanie mu przekazane na podstawie protokołu przekazania stanowiącego załącznik do umowy zlecenia;
  2. zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej;
  3. przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie z powodu rezygnacji, zachorowań itp. lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.
Do złożenia oferty przez kandydata na rachmistrza spisowego można skorzystać z formularza „Formularz – oferta kandydata na rachmistrza spisowego do narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań w 2021 r. (druk do pobrania), zawierającego:
  1. dane osobowe i kontaktowe:
  1. imię (imiona) i nazwisko,
  2. datę urodzenia,
  3. adres zamieszkania,
  4. numer telefonu,
  5. adres e-mail,
  1. oświadczenie o:
    1. nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe,
    2. posiadaniu co najmniej średniego wykształcenia,
    3. znajomości języka polskiego w mowie i piśmie,
    4. świadomości odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Składanie ofert:
  1. Kandydat na rachmistrza spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty osobiście w siedzibie urzędu gminy lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej (na skrzynkę e-mailową urzędu: ugzabor~@~gminazabor~.~pl), platformy ePUAP albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich). O dacie wpływu dokumentów decyduje:
  1. w przypadku osobistego złożenia dokumentów w urzędzie lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera – data dostarczenia do urzędu;
  2. w przypadku wysłania dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu wskazaną w ogłoszeniu – data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail);
  3. w przypadku wysłania dokumentów poprzez platformę ePUAP – data wysłania zgłoszenia przez nadawcę, która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową skrzynkę na ePUAP (pojawienie się zgłoszenia w systemie teleinformatycznym);
  4. w przypadku przesłania dokumentów Pocztą Polską – data stempla pocztowego.
  1. Oferty kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
  2. Więcej informacji na temat spisu można znaleźć na stronie internetowej urzędu gminy oraz w Gminnym Biurze Spisowym w Zaborze – nr tel. 68 321 83 04, e-mail: ugzabor~@~gminazabor~.~pl
Gminny Komisarz Spisowy
Wójt Gminy Zabór
/-/ Robert Sidoruk
 
 
 
 
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn.zm.) „RODO”, administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.
  1. Administrator
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Komisarz Spisowy w Zaborze Robert Sidoruk (dane GKS).
  1. Inspektor ochrony danych
Z inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować:
  • pocztą tradycyjną na adres: ul. Lipowa 15, 66-003 Zabór,
  • pocztą elektroniczną na adres e-mail: ugzabor~@~gminazabor~.~pl
Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.
  1. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:
  • art. 6. ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego z art. 24  ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. 2019 r. poz. 1775, z późn.zm.), dalej „ustawa o NSP 2021”.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
  1. Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty określone w rozdziale 6 ustawy o NSP 2021, podmioty współpracujące z administratorem, dostawcy usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających przeprowadzenie naboru oraz przechowywanie dokumentacji dotyczącej naboru, osoby działające na polecenie administratora, osoby i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
  1. Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5-ciu lat od zakończenia procesu naboru na rachmistrza spisowego.
  1. Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Pani/Panu prawo do:
  • dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,
  • sprostowania (poprawiania) danych osobowych,
  • ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  • przenoszenia danych,
  • sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
  • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w przypadku, w którym przetwarzanie Państwa danych odbywa się na podstawie zgody,
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
  1. Dobrowolność/ Obowiązek podania danych osobowych
Podanie danych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się kandydata o przyjęcie na rachmistrza spisowego i udzielenie mu dostępu do aplikacji szkoleniowej e-learning.
  1. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
 
 

Załączniki

Posiedzenie Komisji ds.Budżetu, Infrastruktury i Rolnictwa

  • 05-07-2021
  • Autor: Iwona Adamiak
  • drukuj
Uprzejmie informujemy, że 12 lipca 2021 r. o godz. 14:00 w sali wiejskiej w Zaborze  odbędzie się posiedzenie Komisji ds. Budżetu, Infrastruktury i Rolnictwa.

"Dobry Start" z ZUS

  • 05-07-2021
  • Autor: Iwona Adamiak
  • drukuj
                                                                                                  
 
 
"Dobry Start" z ZUS
Od nowego roku szkolonego 300 zł w ramach programu "Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych. Wsparcie przysługuje na dzieci do 20. roku życia lub 24 lat, jeśli posiadają orzeczenie o niepełnosprawności.
Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r., wyłącznie elektronicznie – za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia lub przez serwisy internetowe niektórych banków. Również zawiadomienia dotyczące świadczeń „300 plus” będą przekazywane w formie elektronicznej. Samo świadczenie zostanie wypłacone wyłącznie na rachunek bankowy.
Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS udostępnił specjalny kreator wniosków o świadczenia z programu „Dobry Start”. Pomoże on uniknąć błędów przy staraniu się o wsparcie. Pracownicy ZUS we wszystkich placówkach będą pomagali w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie „300 plus”. Dodatkowo w wybranych placówkach Poczty Polskiej, KRUS, urzędach i instytucjach  będzie można uzyskać pomoc w elektronicznym złożeniu wniosku w ramach programu „Dobry Start”. Zainteresowanym pomagać będą pracownicy ZUS.